2 Ekim 2014

Karışık Kaset - Uygar Şirin


Uygar Şirin'in "Karışık Kaset" kitabı, aynen yukarıdaki tanıtım filmindeki gibi her sayfası şarkı söyleyen bir kitap. O kadar eğlenerek ve severek okudum ki "en sevdiğim kitaplar" arasında baş sırayı aldı diyebilirim. Bana bunu tavsiye eden sevgili İpek'e buradan sonsuz teşekkürler...
Ah "nasıl anlatsam, nereden başlasam" Yeni Türkü, MFÖ'nün tüm şarkıları, Ahmet Kaya, Sezen Aksu, Göksel, Erol Evgin, daha niceleri bu kitapta adeta konser veriyor. 
İrem ve Ulaş 1990 senesinde tanışırlar, İrem 12, Ulaş 13 yaşındadır ve o zaman için "büyük" bir aşk söz konusudur. Ulaş, tüm duygularını dönemin şarkılarıyla yaşarken, çekinip de söyleyemediklerini hazırladığı karışık kasetlerle İrem'e iletir. İkilinin yolu 10 yıllık aralardan sonra 2000 ve 2010 yıllarında tekrar kesişir. Duygular değişmezken şarkılar değişir, kasetlerin yerini cd'ler, daha sonra da usb port'lar alır:)
Ben de 1990'da tam 20 yaşındayım... Onların ucundan yakaladığı karışık kaset yapma durumunun tam içindeyim... Babam, 1982 yılında evimize Sony marka, pikap, radyo ve çift kaset çalarlı bir müzik seti almış... Ben onunla ne kasetler yaptım bir bilseniz... Radyoda TRT 3 'ten temiz ses alabilmek için cambazvari hareketlerle anteni tavanlara yapıştırıp sonra spikerin sesini almadan kasete çekmeye çalışırken şarkıların mutlaka başı ve sonu kaçardı. Bazen de spikerden bile erken davranır şarkının son 1 dakikasını çekemezdim. Kasetten kasede çekim yaparken çıkan "tak tuk" seslere annemler sinirlenir, "müzik setini bozarsın!..." diye bol bol da azar işitirdim. Babamın en değerlisi, bazen yurt dışından, bazen İstanbul'dan getirttiği plaklarıydı ve benim onlara dokunmam yasaktı. Bugün halen 32 yıl sonra aynı pikapta aynı plakları dinleyebiliyorsam bunu o yıllarda "uslu" çocuk olmama borçluyum:)
Sonra üniversite yılları ve Beşiktaş Pasajındaki "aynı" kasetçiye doldurtulan kasetler... Dinlenen aynı şarkılar, bugün bile bıkmadan dinlenen ve ezbere söylenen MFÖ'nün en güzel, en bilinen ve en bilinmeyen şarkıları, Aşkın Nur Yengi'nin ilk albümü ve sabahtan akşama kadar sürekli dinlenmesi...
Bu kitaba resmen bayıldım. O ilk aşkın naifliği, 20'li yaşın romantikliği, 30'lu yaşların gerçekliği...
Şimdi bir de filme çekildi ya sabırsızlıkla bekliyorum... 
Herkes ama herkes okusun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder