21 Ocak 2016

Böğürtlen Kışı - Sarah Jio


2015'in Tüyap Kitap Fuarına son kitabının tanıtımı ve imza günü için gelen Sarah Jio'nun 2013 yılında yayımlanan kitabı "Böğürtlen Kışı"nın övgülerini çeşitli yerlerde duymuştum. Bazı kitaplar insanı gerçekten mutlu eder... Sıcacık evinizde, çayınızı içerken elinize alıp huzurla okumak istersiniz. İşte "Böğürtlen Kışı" da böyle bir kitap... Romantik, sürükleyici, kolay okunan, mutluluk veren...
Hikaye iki ayrı zaman diliminde, Seattle'da geçiyor. 1933 yılında, 3 yaşındaki oğlu Daniel'in kaybolmasıyla hayatı altüst olan yoksul Vera Ray, çocuğun babası Charles'dan yardım istemeye gittiği sırada bir cinayete kurban gider. 2013 yılında, bir gazetede muhabir olarak çalışan Claire, yazdığı bir makalenin araştırmaları sırasında bu olayı öğrenir ve araştırmaya başlar. Claire, 1 sene önce, 8 aylık hamile iken bir kaza sonucu bebeğini kaybetmiştir. O olaydan sonra kocasıyla ilişkisi ve kendi ruhi durumu da dahil bir sürü şey altüst olmuştur.
80 sene önce olanlarla bugün arasındaki tek bağlantı mayıs ayında meydana gelen kar yağışıdır ve buna "Böğürtlen Kışı" denilmektedir. Araştırmaları sonucunda Claire garip bir gerçeği açığa çıkarır. 80 önce yaşananlar, kocasının ailesi ve dedesiyle kesişmektedir. kitabın sonunda tüm soru işaretleri çözülür ve Claire, evliliğini kurtarır...
Sabun köpüğü gibi, hiç kafa yormadan okuyup bitireceğiniz şirin bir kadın romanı... Meraklılarına tavsiye edilir. Ben bir daha Sarah Jio okur muyum? İşte bundan emin değilim...




Blackberry Winter


1 yorum:

  1. Okumuştum bende ve sevmiştim...
    Evet sabun köpüğü gibi, çok fazla yorulmadan okunabilecek bir kitap...
    Özellikle yoğun olduğum günlerde, kafamın da çalışmadığı diyim hatta işte bu günlerde okuyorum böyle kitapları.. İyi geliyor :)

    YanıtlaSil