6 Ocak 2016

Sen Benim Hayatımsın - Ferzan Özpetek


Bazen arkadaşlıklarımız, dostluklarımız bize dünyada her şeyden yakın gelir. Aile kavramının boyutları değişir. Ferzan Özpetek de 80'li yıllardan günümüze, İtalya'da yaşamaya başladığı ilk yıllardan beri hayatına giren dostlarını, sevgililerini, komşularını anlatmış "Sen Benim Hayatımsın" anı-romanında... o insanlar ki Özpetek'in en yakını, canı olmuşlar... Ve onların hayatlarından da Özpetek'in filmleri oluşmuş...
Ben Ferzan Özpetek'in tüm filmlerini sevdim... Bu kitabın her sayfasında da filmleri adeta yeniden seyrettim. Hep birlikte, neşeli ve kalabalık yemeklerin yendiği teras, travesti alt kat komşusu, sevgilisinin hastalığını bile isteyen adam, komşusuna kıyak geçen kasiyer, en sevdiğim film "Cahil Periler"den. Evinde hayaletlerle yaşayan adam , "Şahane Misafir" den. Ailesine aynı anda açılmaya kalkan iki eşcinsel kardeş, "Serseri Mayınlar"'dan. Daha şu an aklıma gelmeyen, kitabın sayfalarında tazelenen daha pek çok sahne... 
Bu adam, sanatla ilgili her şeyi özenle ve sevgiyle yapıyor. Filmler, karakterler hele bir de gerçek olduğu bilinince daha bir anlam kazanıyor. Ferzan Özpetek tüm içtenliği ve doğallığıyla hayatındaki tüm gerçekleri hiç çekinmeden yazmış. Başından sonuna kadar keyifle okunabilecek güzel bir anı-roman...





2 yorum:

  1. Bu kitabı okumak istiyordum, yorumunuzu okuduktan sonra daha çok istedim okumayı :)
    Bu seneki hedefim eski/yeni tüm filmlerini izlemek mesela :)

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka izleyin derim...
    Dediğim gibi en beğendiğim filmi "Cahil Periler"
    Filmlerinde gay karakterler çok öne çıkıyor. Bunu bilerek ve kabullenerek izlemek lazım... Çok duyuyorum beğenmeyen insanları. Bunun nedeni büyük olasılıkla homofobi olsa gerek... Karşı Pencere ve Serseri Mayınlar da izlenmeye değer... Hamam ise tam bir fenomen.

    YanıtlaSil