6 Ocak 2017

Müttefik - Allied


Şu aralar o kadar çok sinemaya gittik tüm filmler tükenince sıra Brad Pitt ve Marion Cotillard’ın başrollerinde olduğu Müttefik (Allied) filmine ister istemez sıra geldi. Bir kere film popüler… Neden mi? Çünkü filmin çekimleri sırasındaki bir aşk dedikodusu yüzünden Brad Pitt ve Angelina Jolie boşandılar… Brangelina efsanesinin  başlangıcının da yine bir casusluk hikayesinin konu edildiği Mr.&Mrs. Smith filmiyle olduğuna bakılırsa ateş olmayan yerden duman çıkmaz diyorum.
Neyse biz gelelim filmimizin konusuna: 2. Dünya Savaşı sırasında Fas’ın Casablanca şehrinde Kanadalı Max Vatan ve Fransız Marianne Beausejour adlı iki casusun yolları kesişir. Karı-kocayı oynayan çiftin görevi Nazi Alman elçisini öldürmektir. Görevlerini başarıyla gerçekleştirirler ve birbirlerine aşık olup evlenir ve Londra’ya yerleşirler. Max Vatan, casusluk görevine devam ederken karısı Marion ev hayatını seçer, İkilinin bir de kız çocukları olur. Ancak çiftin mutlulukları çok fazla sürmez, casus olmak kolay değildir. Devlet sırları, geçmişin ve şimdinin yalanları acı sonu hazırlar.

1994 tarihli Forrest Gump filmiyle Oscar alan Robert Zemeckis’in yönettiği filmin senaryosunu Steven Knight yazmış. İki ünlü oyuncusuyla da epey iddialı bir film olan Müttefik, maalesef benden iyi not alamadı. İlk yarıda o denli sıkıldım ki bu da ikinci yarıda daha çok aksiyon ve ilginç bir şeyler olacak beklentimi tetikledi. Maalesef ikinci yarı da oldukça vasat geçerken filmin sonunda artık eh bari bir aksiyon olsun diye mi ağladım yoksa gerçekten mi duygulandım ben bile bilmiyorum. Filmin, o garip filtreyle çekilmesinin ise bence iki sebebi olabilir: 1-1940’lı yılları çağrıştırmak için 2- Brad Pitt, genç ve pürüzsüz görünsün diye… Bu arada zaten Pitt’in oyunculuğundan hiç hazetmem. Canım Marion Cotillard da bu filmde en az onun kadar kötü ve ruhsuz. Sanki filmde ikisi de zorla oynamış… Yine de ikilinin hayranlarına engel olmayayım. İyi seyirler… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder