10 Eylül 2017

Yıldız Tozu - Neil Gaiman


Periler, cadılar, ölüler, ortada dolaşan ruhlar, tek boynuzlu at ve dünyaya genç bir kız suretinde düşen yıldız... Hepsi Neil Gaiman'ın Yıldız Tozu romanında var.  Kitabın 2007 yılında beyazperdeye aktarılması ise "Sturdust";bu masalı görsel anlamda daha da ihtişamlı kılmış. 

Bu benim üçüncü Gaiman kitabım. Daha önce "Yokyer" ve "Coralin" i okumuş ve bayılmıştım. Sırada ise "Amerikan Tanrıları" var. "Sturdust" anlatım tarzı ile beni hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim. Pek çok yerde sıkıldım, olaylardan koptum ve anlamakta zorluk çektim. Sanki kitapta kopukluklar vardı. Ya da orijinal dilinde okunması gerekiyordu... Doğrusu pek sevemedim romanı.



Gelelim konuya: Duvar köyü adını büyülü dünya ile kendisini ayıran duvardan alıyor. Her iki tarafa da elini kolunu sallayarak geçiş yasak. Sürekli muhafızlarla korunuyor; ancak 9 senede bir büyülü tarafta yapılan panayırda geçiş serbest. İşte kahramanımız Tristian da babasının panayır zamanı kuş kılığında bir prensesten olan oğlu... Yarı büyülü yarı insan... Tristian'ın köyün en güzel kızına aşık olup onun için kayan yıldızı bulmak üzere büyülü tarafa geçmesi le olaylar başlıyor. Düşen yıldız genç bir kız ve çarpma esnasında ayağı inciniyor. Tristian onu esas dünyaya getirmek ve sevdiği kızla evlenmek için türlü zorlukları göze alıyor. Ancak masal bu ya, peri yıldıza aşık olup büyülü dünyayı seçiyor ve mutlu sonnn...




Gaiman tutkunları, bu kitabı okuyacaksanız iki kere düşünün... İlk Gaiman kitabınız olacaksa eğer kısa bir süreliğine rafa kaldırın ve öncesinde başka kitaplarını bitirin... Yine de bu kitap diyorsanız önce filmini izleyin, sonra okuyun... 




Sturdust




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder