2 Şubat 2018

Antabus


ANTABUSE 500 mg Tablet: İlacın etken maddesi Disulfiram‘ dır. ANTABUSE 500 mg Tablet, kronik alkol bağımlılığı olan kişilerde, alkol kullanımından caydırmak ve alkolden tiksindirmek için kullanılan bir ilaçtır. 

"ben, leyla taşçı. bir kamyonetin arkasında tanıştım İstanbulla. derme çatma bir evde yaşadım, küçük yaşta çalışmaya başladım. evlat oldum, kardeş oldum, eş oldum, anne oldum. kendimden başka her şey oldum. ben, gazetelerin üçüncü sayfa haberlerinde denk geldiğiniz binlerce kadından biriyim... 'hayatımı yazsam roman olur' derler ya, öyle. valla..." 



Sahnede bir kadın: Nihal Yalçın... Bir üçüncü sayfa haberi kahramanı, son derece duyarak, tüm doğallığıyla, yapmacık şivelere kaçmadan oynuyor. Seyrederken içiniz şişiyor. Yok artık bu kadar mı diye tahammül edemiyorsunuz. Üçüncü sayfayı okurken duymak ve görmek istemediklerimiz haberlerle karşılaşınca acilen sayfayı çeviririz ya işte kahramanımız ondan şikayetçi. Ben gayet gerçeğim, beni dinleyin, bana kulak verin ve sahip çıkın diyor. 





Leyla, köyünden İstanbul'a ailesi ile birlikte göç ediyor ve kendi köyünden daha çirkin bir mahallede, çirkin bir evde yaşayan akrabalarının yanında yaşamaya başlıyor. Babası onu bir konfeksiyon atölyesine gönderiyor çalışması için. Orada patronunun tecavüzüne uğruyor. Beğendiği çocuk onu kaçırmaya söz verip terk edince çareyi evlilikte buluyor. Baba evinde gördüğü şiddet belki biter derken bu kez kocasının şiddetine maruz kalıyor. Kocası her gece içiyor, içtikçe de iyice çıldırıyor. Bir de çocuklarının sorumlulukları biniyor Leyla'nın omuzlarına... Hayat iyice zorlaşıyor. Ta ki bir gün kocasının cezasını kendi elleriyle verene kadar. İşte o an ne kadar kendini özgürleşmiş görse de bu kez toplum onu kafese sokuyor. 
Sahnede dekor yok. Yalçın, kendi elleriyle taşıdığı objelerle size hayatını anlatıyor. Genel sanat yönetmenliği Erdal Beşikçioğlu'na ait, yazar Seray Şahiner, yönetmen İlham Yazar... www.tiyatrolar.com  sitesinde oyun en yüksek puna (9,5) sahip... E size de izlemek kalıyor. Çok keyif almayacaksınız, rahatsız olacaksınız, içiniz sıkılarak çıkacaksınız, bunu göze alarak iyi bir oyun seyretmeye gidin... 

(Bu arada Yalçın, önce seyirciler arasından peyda olup seyircinin gözüne bakıp konuşarak sahneye çıkıyor. Bu esnada önden bir seyirci yasak olmasına rağmen sanatçıyı videoya çekmeye çalışınca azarı işitti ve salonda daha oyun başlamadan soğuk rüzgarlar esti... Haklı mıydı? Evet... Ancak bu kadar sert çıkmasına gerek var mıydı? Bilemiyorum...)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder