10 Mart 2021

Carol Gömülmeden - Josh Malerman



"Kafes" kitabı ile harikalar yarattığı söylenen (ben kitabı okumadığım için böyle söylüyorum-art niyet yok) Josh Malerman'ın en son kitabı Carol Gömülmeden'in o denli reklamı yapıldı ki ben de dayanamayıp aldım. Ve nihayet (!!!) bitirdim ve sizinle paylaşıyorum. 

Carol Gömülmeden Vahşi Batı'da geçiyor. (Bir müddet olayın geçtiği platforma alışma zorluğu çektim nedense... at arabaları, uzun etekli kadınlar, konuşan silahlar, aranan haydutlar, v.b. kaç yılındayız, neredeyiz, neler oluyor inanın anlayamadım.) Kitabın ana karakteri Carol'ın bir problemi var... Bazen komaya giriyor ve günlerce bu durumda kalıyor. Kalp atışı yavaşlayıp nefes alması seyreliyor. Çevresinde olan biteni duyuyor duymasına da bu süre zarfında da sürekli bir düşüş halinde oluyor. Carol'ın bu derdini eşi, ve ölen en yakın arkadaşı biliyor. Yeni bir koma durumu da eşinin Carol'ı gömüp mirasına konması için müthiş bir olanak sağlıyor. Ancak bu sırrı bilen biri daha var; şu an kanun kaçağı durumundaki eski sevgilisi James Moxie... Carol'ın yardımcısının kendisine haber vermesiyle de saklandığı yerden YOL'a çıkıyor. Çünkü Carol'ın ölmediğini ve bu işte bir tuhaflık olduğunu anlıyor ve Carol gömülmeden yetişme derdinde... Tüm dikkatimiz Carol'ın hayatta kalmasında...

Carol'ın kocasının Moxie'nin peşine taktığı, iki ayağı da dizden kesik azılı kiralık katille uzun ve ağır süren bir kaçma kovalamaca halinde roman adeta bitmek bilmiyor... Bu uzun soluklu kitap baştan sona sıkıcı... Bu kadar korkutucu bir katil olan Duman'ın bir anda dertop edilmesi, Moxie'nin zamanında neden suçlu duruma düştüğü, bir türlü bir yerlere yakıştıramadığım Kokuşma karakteri (valla nedir ne değildir anlamadım. sanrı mı, gerçek mi, melek mi, şeytan mı...), yazarın mı tuhaf bir yazış tarzı var, çeviri mi uygunsuz bir türlü anlayamamam... Sanki bir film senaryosunun üzerine kitap yazılmış gibi (bu arada filmi güzel olabilir belki) ... İlk kez kendimi ifade edecek kelimeler bulamıyorum. Tam bir hayal kırıklığı ve zaman kaybı diyerek bitiriyorum. Bu durumda "Kafes"e bir şans vermek lazım mı bilemedim.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder