25 Kasım 2016

Pi - Akilah Azra Kohen

Bu Hikaye Burada Bitecek ve Sen Başlayacaksın...

Şimdi itiraf zamanı!İtiraf ediyorum: 
Sana tuzaklar kurdum. Adlarını Fi ve Çi koydum.Can Manay'ın Duru'ya duyduğu açlıkla çıkardım seni yola,Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını Deniz'le anlatmaya çalıştım sana…Beni takip etmen için yolumuzu onların hikâyeleriyle süsledim.Anlamları da hemen hemen her satıra gizledim. Çünkü Pi'deydi asıl anlatmak istediklerim.Çaresizdim. Vazgeçemezdim.Sana bu manzarayı mutlaka göstermeliydim.Seninle nihayet burada buluşmak için çok emek verdim.Şimdi yine gel benimle, birlikte yürümeye devam edelim.Savaşların savaşılarak kazanılamayacağını, asıl zaferin ancak doğrudan ayrılmayınca kazanıldığını Özge anlatsın sana,Yaptığımız her şeyin evrende dönüp dolaşıp bize nasıl geri geldiğiniCan'dan dinle,Analiz edebildiğimiz kadar güçlü, sadeliğimiz kadar güzel, gerçekliğimizdeki samimiyet kadar eşsiz olduğumuzu Bilge'de gör,Kendi değerini başkalarının gözünden biçenlerin acısını Duru'yla anla,Ve Deniz'in düşüncelerinde tanış geleceğin insanıyla… Gel benimle. Yolumuz uzun değil, Nihayet sana gidiyoruz, bana…
BİZ'e.Sorgulanmamış, analiz edilmemiş bir yaşam hiç yaşanmamıştır.(Tanıtım Bülteninden)




Fi ve Çi'yi daha önce okuyup yazmıştım. Pi de piyasaya çıkmıştı ve elim mahkum okuyacaktım... Tanıtım bülteni en iddialı kitaplar listesinin birinci sırasında yer alıyor Kohen'in kitapları... O denli iddialı başladı, o kadar iyi reklamı yapıldı ki ister istemez beklenti yükseldi, yükseldi vee sonunda istenene yetemedi (-kendim için konuşuyorum). 
Bu kitapta neler mi oldu? Özge baş rolde ve siyasetin doruğunda, Can Manay depresyonun dibinde ve sonunda akıl hastanesinde, Bilge sonuna kadar Can'ın yardımında, Eti sırların doruğunda, Deniz inzivada, Ada şöhret ve yalnızlıkla hayatının sonunda, Göksel faşizmin peşinde, Deniz başarı ve sevgi sarhoşu... Hepsi birbirinden karışık ve bir o kadar iç içe hayatlar. Ben, üçüncü kitabın sonunda da farkındalık sahibi olamadım. Olanların önündeyse saygı ile eğiliyorum...





Not: Pi'nin en güzel tarafı, sayfa aralarına ve diplere yerleştirilmiş müzik önerileriydi. Yandaki spotify listesi bu öneri parçaları içeriyor. Mutlaka dinleyin, çok etkileyici...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder