6 Kasım 2016

Tanrı'nın Formülü - Jose Rodrigues Dos Santos


"Rab mahirdir ama zalim değildir. Doğa sırlarını sinsiliğinden değil özündeki yüceliğinden dolayı saklar."-Albert Einstein-



Oldum olası fizik dersinden nefret ederim ve hiç anlamam. “Tanrı’nın Formülü” kitabı ise kuantum teorileri, atom parçacıkları gibi teorilere sayfalarında bolca yer veren bir kitap; dolayısıyla bir türlü sevemedim ve devam kitaplarını almış olmama rağmen okuyup okumama konusunda müteredditim…  Kitabı gördükçe lisedeki (sevimli olması için iki ayrı deri cilt yaptırdığımız) bin sayfalık fizik kitabını görmüş gibi oluyorum.

Kitap, Dan Brown’ın Prof. Langdon’lu, bilgi dağarcığı romanlarını andırıyor. Burada da bir tarih profesörü ve kriptolog olan Thomas var başrolde… (yakında filmleri de çekilirse hiç şaşırmam)… Kahramanımız şifreli bir mesajı çözmesi için görevlendiriliyor ve kendini İranlı bir güzelin peşinde buluyor.
Kitabın üzeinde Einstein’ın resmi var. 1950li yıllarda Einstein ile İsrail başbaşkanı bir konuşma yapıyorlar ve başbaşkan ondan bir şey istiyor . Bu istenen bilginin de yazılı belgeleri var. CIA, bunun bir atom bombası olduğunu düşünürken aslında söz konusu bilginin evrenin yaratılışıyla ilgili olduğu ortaya çıkıyor. Bu arada bir sürü kaçıp kovalamacalar, yanlış anşamacalar, Arap ülkelerinin sefilliği ve hapishanelerde çekilen işkenceler gırla gidiyor.

Evren,BigBang “Büyük Patlama” ile var olmuş ve yine sonunun soğuma ve "Büyük Çöküş" ile biteceği var sayılıyor. Bitince ise yeni bir evrenin kısır döngü gibi hayat bulacağı tartışılıyor. Ve bir gün yapay zeka, insan zekasını yenip tüm evrene sahip olacak. İşte bu teori, romanımızın özünü oluşturuyor.
Bilimsel kitap mı diyelim, teorik kitap mı, macera mı, bilim kurgu mu, fizik kuramı kitabı mı… Bu türü sevdiğini düşünenler okuyabilir. Ben pek sevmedim… Kafanızı yormak istiyorsanız buyurun okuyun…



 A Fórmula de Deus


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder