29 Kasım 2011

Annemi Öldürdüm




Hubert: -Anne sahibi olmak için yaratılmamışım...
Bu çok sevdiğim diyaloğu barındıran filmi, geçtiğimiz yıl İstanbul Film Festivalinde izlemeyi çok istemiştim. Başrol oyuncusu Xavier Dolan, filmi 16 yaşındayken yazmış, 20 yaşında çekmiş... Film, aynı zamanda Kanada'nın Oscar aday adayı olmuş. Ebeveynleri boşanmış olan Hubert'in, annesiyle olan yakın ilişkisi, ergenliğiyle birlikte yerini nefrete bırakır. Annesinden öldüresiye tiksinirken, eşcinsel ilişki yaşadığı Antonin'in annesi onun için bir idol olur. Annesiyle yaptığı kıyasıya kavgalar, her iki tarafın birbirine acımasızca söylediği laflar, ilişkilerini daha da çıkmaza sokar. Annesi oğluyla baş edemez olur ve Hubert'i yatılı okula gönderir. Bu durum, Hubert'e kendini çok mutsuz hissettirir, annesine "yarın ölsem umurunda olmaz" der kadının cevabı Hubert'in duyamayacağı şekilde "ben de ölürdüm" olur...(çok dokundu bu sahne, anne ve babamın beni ne kadar sevmiş olduklarını bir kez daha hissettim...) Hubert ve annesinin ilişkileri kör topal ilerler, Ta ki filmin başından beri izlediğimiz, durumun Hubert'in gözüyle anlatıldığı kayıtlar annesinin eline geçene kadar... Burada seyirci de anneyle aynı zamanda ayırd eder ki ikisi aslında birbirlerini aşk derecesinde severken ergen-ebeveyn çatışmasının ucunu azıcık kaçırmışlardır :))
Son zamanlarda seyrettiğim en keyifli filmlerden biri, DVD'sini kaçırmayın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder