27 Mart 2012

Kraliçe Lear


Bu sene tiyatro ile yeteri kadar ilgilenemedik... Yıldız Kenter'in yönettiği ve oynadığı "Kraliçe Lear" oyununu geçen seneden beri izlemek istiyordum. 1928 doğumlu Yıldız Kenter, hala dimdik ayakta ve hayata meydan okuyor. Oyunda 3 ana karakter var, "Kral Lear" oyununun kadın versiyonunu oynamaya hazırlanan ve ezber zorluğu çeken eski oyuncu Jane, ona ezber konusunda yardımcı olmaya çalışan lise öğrencisi Heather ve sinir bozucu bir çello... Kenter tiyatrosunda, arka koltuklar maalesef oyunu duymaya çok elverişli değil. Biraz da uykusuzduk galiba, sıkıcı geldi bana çok oyun... ama bir ara gidip çelliste "sus artık oyunu duyamıyorum" diyecektim neredeyse... Gecenin en iyi şeyi Yıldız Kenter'i tekrar sahnede izlemekti... Oyunu da pek anladım sayılmaz aklımda kalan sadece Jane'den bir replik “Bütün dünya bir sahnedir, bütün kadın, erkek oyuncular, sırası gelen oynar, biten çıkar gider.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder