11 Kasım 2012

Sisle Gelen Yolcu - Jean Christophe Grange


Yunan mitolojisinden sahneleri konu eden Grange'ın son kitabı tam 671 sayfa... Son 50 sayfaya kadar soluk soluğa okunuyor. Roman, Fransa'nın tanıdık şehirlerinde, mahallelerinde geçiyor.Kahramanımızı 5 ayrı bölümde, psişik geçişler yaptığı beş ayrı karakterde görüyoruz: 
1-Mathias Freire, mitolojik temalı bir cinayetle uzaktan ilişkililendirilen bir psikiyatristtir, başkomiser Anais kendisine yardım ederken, takipteki gizli görevliler ve öldürülen şüpheli, kahramanımızı yeni bir kimliğe götürür...
2- Victor Janusz, evsizlerin arasındadır ve kendisini önceki hayatından tanıyan sosyal yardım görevlileri ve dilencilerle karşılaşır, gizli görevliler yine peşindedir...
3-Narcisse, bir akıl hastası ressamdır ve eserlerinde daha önce ilşkisi olduğunu düşündüğü, mitolojik konulu başka bir cinayetin izlerini bulur, kaçıp kovalamacalar birbirini takip eder...
4- Kahramanımız şimdi de kalpazan Nono'dur. Bir randevu şirketinden kızlarla tanıştığını ve bunların bazı cinayetlerde kurban olduklarını keşfeder...
5-Son olarak François Kubiela olduğunu keşfeder. Çok ünlü bir psikiyatristtir. Cinayetlerle ilgili olduğunu düşünürken olaylar onu daha doğmadan önceki geçmişine götürür...
Grange okumak, ilk kitaplarından beri bende bir gelenek haline geldi. Her ne kadar kitaplarının sonları, beni hayal kırıklığına uğratsa da, ne yazmış, nasıl yazmış çok merak ediyorum. "Sisle Gelen Yolcu" da beni haksız çıkarmadı. Yine kitapla alakasız, saçma bir son, sanki çok uzadı artık bitirmek lazım diye baştan savma yazılmış bir son 50 sayfa... Yine okuyucuya, 671 sayfayı boşuna okuduğunu düşündürüyor. Grange okuyucuları ne demek istediğimi iyi anlamıştır. Yeni heveslenenler ise sanıyorum bu yorumdan sonra bir kez daha düşünürler. Üzgünüm Grange, iyi yazarsın ama biraz "son" çalış... 



Le Passager




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder