1 Mayıs 2016

Evim Her Yer Evim - Lynne Martin




Geçtiğimiz hafta rutin Kadıköy sahaflar turumu yaparken bu kitabı Penguen Kitabevinde az satan kitaplar kısmında 5 TL'ye buldum - ki sahaflarda bile böyle ucuz kitaba oek rastlanmıyor.- Arka kapaktaki konu epey ilgi çekiciydi. Lynnee ve Tim evlerini satıp hayatlarının geri kalanını gezmeye ve görmeye adamış bir çift. Sadece birkaç bavulla yollara düşüp Arjantin, Meksika, Türkiye, Fransa, İtalya, Britanya, İrlanda, Fas ve Portekiz'de sayısız ev ve otelde konaklayıp yeni dostlar ediniyorlar. 




Çiftin en önemli özelliği yıllar önce sevgili olup ayrılmış olmaları ve kendi hayatlarını yaşadıktan sonra -tam 35 yıl- tekrar bir araya gelip evlenmeleri ve 70 yaşından sonra böyle bir maceraya kalkışmaları... Çift, "hayatı sakın ertelemeyin" diyor. 70'ime geldim, hayatımı yaşadım ve bitti, artık ihtiyarım, şimdi ölümü beklemeliyim fikri yerine sağlığın el verdiği sürece daha hayat bitmedi, görecek çok şey var diyor.
İlk önce Lynne'nin gezi blogu olarak başlayan yazılar, daha sonra günlük yazı olarak Wall Street Jornal 'da yayınlanmış. Çift, birçok kişiye örnek olmuş... Ben de kitabı birirdiğin gibi bloglarına ve facebook sayfalarına baktım hala oldukça genç ve dinamik görünüyorlar:)



Gezdikleri yerlerin Meksika, Arjantin ve İrlanda kısımları hariç her yerini ben de gördüm. Doğrusu yazılar oldukça akıcı ve özellikle oraları bilenler için çok keyifli... Yalnız Türkçe çeviri biraz aceleye gelmiş herhalde bol miktarda yazım hatası ve cümle düşüklükleri biraz can sıkıcı olmuş. 
Martin çiftinin Türkiye ile ilgili güzel izlenimleri ise beni çok mutlu etti... Güzel bir gezi kitabı... Benim için de ayrıca çok ilham verici; hepiniz biliyorsunuz ki teknemizle yaptığımız seyahatleri ben de günlük olarak www.moshonisandus.blogspot.com 
adresinden paylaşıyorum...
Martinlerin blog adresi ise


http://homefreeadventures.com


 Home Sweet Anywhere







                         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder