1 Nisan 2012

Prag Mezarlığı - Umberto Eco







Umberto Eco'nun "Prag Mezarlığı" kitabı, yazarın diğer kitapları gibi kolay kolay okunamayan, zor bitirilen bir kitap... Eco, bana her zaman için bir beden büyük gelmiştir. Bunu söylemekten asla rahatsız olmuyorum çünkü biliyorum ki onun kitaplarını okuyup bitirmek herkesin harcı değildir. Ama ben inat ettim, allem ettim kallem ettim, aynı sayfaları bi daha bi daha okudum ve kitabı bitirdim...
Kitabın özünde konu edilen, Hitler’in Yahudi soykırımını haklı görmesine temel oluşturduğu söylenen Siyon Bilgelerinin Protokolleri’nin gerçekliği ve ortaya çıkış hikayesi... Bu oldukça ilginç konu, 1897 yılında, kitabın kahramanı noter Simonini'nin, yaşadığı olayları unutmamak ve karıştırmamak için yazdığı günlüklerle işlenmektedir. Simonini, kimlik karmaşası içinde kah kendini öldürdüğü Pederle karıştırırken zamanın ünlü Masonları ile ilişkilerini anlatır. Gelelim Siyon Bilgeleri Protokolleri'nin ortaya çıkışına: Yaygın bir kabule göre, farklı Yahudi cemaatlerinin hahamları tarafından, Prag'daki eski Yahudi mezarlığında bir araya gelinerek hazırlanan söz konusu protokoller dünyayı ele geçirmek ve Hıristiyanlığı yok etmekle ilgilidir. Komplo teorisi, bu protokolleri daha sonraları Hitler'in 'harekete geçmesinin' kaynağı olarak göstermeye kadar uzanır.

Eco, keşke bu kadar ilginç bir konuyu, herkese hitap eden bir dille yazsaydı. Kendisine saygım sonsuz ama yok satan bu kitap pek çok okur tarafından yarım bırakılıyorsa ne kıymeti var?







Il Cimitero di Praga





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder