24 Şubat 2013

2013 Oscar'larına doğru...

2013 Oscar'larına saatler kala, uykusuz bir geceye hazırlanıyorum... Her sene "kırmızı halı" seremonisiyle şenlenen gecem, törenin başlamasıyla kendini tatlı kestirmelere teslim ederken, en mühim dalları kazananlar açıklandığı anlarda, hiç uyumuyormuşum gibi kısa süreli kendine gelip kaldığım yerden uykuma devam ederim; Oscar gecesinin sabahı benim için kıpkırmızı gözlerle başlar...


Bu seneki filmlerin çoğunu seyrettim; iyi kötü hepsi hakkında fikir sahibiyim. En iyi film dalında aday gösterilen  "Lincoln", "Argo" ve "Zero Dark Thirty" ,Amerikan tarihi, zaferleri, önemli olaylarıyla ilgili olup sanırım Akademi'nin bu saydığım sebeplerden ötürü göz bebeği durumundalar. Bu durumla, "tamamen Amerikan" olan Oscar Ödüllerin'nde arada sırada karşılaşılmakta...
"Lincoln" filmini, yaptığım üç seyretme  girişimi sonrasında da yarıda bıraktım; laf aramızda korkunç sıkıcı bir filmdi. Ama korkarım ipi o göğüsleyecek.
Ben Affleck'li "Argo" ise biraz da İran devrimiyle ilgili olduğu için ilgi çekici bir film olmuş. Ama yine de "oscarlık" mı? Hayır. 
"Zero Dark Thirty"' yi ise seyretmek dahi istemiyorum; çünkü hakikaten masum ve kahraman Amerikalıların İslamcı teröristleri nasıl katlettiklerini anlatan filmleri seyretmekten gına geldi...
Diğer yapımlara gelince; 
"Amour", sert bir Avrupa sineması filmi örneği; hakkı sadece en iyi yabancı film ödülü olabilirken neden en iyi film dalında da aday gösterilmiş bilmiyorum. 
"Beasts of the Southern Wild", kendi içinde sevimli ama belgesel filmden öteye gidemeyen ve Oscar'a yanlış dalda aday gösterilmiş bir film...
Tarantino'nun filmi "Django Unchained", bu dokuz aday içinde en az fikir sahibi olduğum film; ancak şimdiye kadar hiçbir yorumda Oscar'ı alabileceğine dair bir ibare görmedim. 
"Les Miserables", korkunç boğucu bir müzikal film olup detone sanatçılara katlanmak zorundasınız; bence okul müsameresinden hallice bir film olmuş. 
"Life of Pi" yi tüm filmler içinde tek geçerim, konusu, görselliği, duygusallığı ile müthiş bir film; benim Oscar'ım ona... 
"Silver Linings Playbook" filmini çok sevdim ama "Pretty Woman" filmi ne kadar Oscar alabilirse o da o kadar alabilir; yani pek şansı yok.
En iyi yönetmen adaylarına gelince:
Amour - Michael Haneke, Beasts of the Southern Wild - Benh Zeitlin, Life of Pi - Ang Lee, Lincoln - Steven Spielberg, Silver Linings Playbook - David O. Russell... Muhtemel Oscar Steven Spielberg'e, benim Oscarım Ang Lee'ye...
En İyi Kadın Oyuncu
Jessica Chastain - Zero Dark Thirty, Quvenzhané Wallis - Beasts of the Southern Wild, Naomi Watts - The Impossible, Jennifer Lawrence - Silver Linings Playbook, Emmanuelle Riva - Amour...
Jennifer Lawrence, pek çok ödül töreninden birinci olarak döndü, dolayısıyla Oscar'ı da alacağını düşünüyorum; ancak filmdeki oyunculuğunu çok iyi bulmakla beraber, Oscar'ı hakettiği konusunda endişelerim var. Benim oyum yaşlı yıldız Emmanuelle Riva'ya olurdu.

En İyi Erkek Oyuncu
Bradley Cooper - Silver Linings Playbook, Joaquin Phoenix - The Master, Daniel Day - Lewis Lincoln, Denzel Washington - Flight, Hugh Jackman - Les Misérables...
Sonuç mu? Her ne kadar izlemesi sıkıcı da olsa büyük olasılıkla Daniel Day-Lewis ipi göğüsleyecek ve diğerleri sadece aday olmakla yetinecek...

En İyi Yardımcı Kadın OyuncuAmy Adams -The Master, Sally Field - Lincoln, Anne Hathaway - Les Misérables, Helen Hunt -The Sessions, Jacki Weaver - Silver Linings Playbook...
Anne Hathaway, tartışmasız bir şekilde ödülü alır; film ne kadar itici olsa da Hathaway'in oyunculuğu çok doğal...

En iyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Alan Arkin - Argo, Robert De Niro - Silver Linings Playbook, Philip Seymour Hoffman - The Master, Tommy Lee Jones - Lincoln, Christoph Waltz - Django Unchained...
Herkesin tercihi Christoph Waltz; diyecek bir şey yok...


Ne diyelim... İzleyelim görelim... Herkese iyi seyirler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder