26 Ekim 2013

Cehennem - Dan Brown


Dan Brown'ın yazdığı tüm kitapları okudum. Yazar, kesinlikle iyi ve donanımlı bir araştırma ekibinin yardımıyla, sanatsal, mimari, dini ve tarihi özellikleri içeren, okuyucuda merak ve araştırma, aynı zamanda gezme, görme ve okuma duygularını harekete geçiren romanlar yazıyor. Meraklıları için tüm dünyada yazarın yeni çıkan kitabını alıp biran önce okuyup yutmak moda olmuş durumda...
"Cehennem" romanı da çok iyi bir reklam kampanyasıyla satışa sunuldu ve 12 ülkeyle aynı anda Türkiye'de yayımlandı. Altın Kitaplar tarafından çıkarılan kitap için,  11 ülkeden çevirmenler, İngiltere ve İtalya'da 45 gün boyunca yüksek güvenlikli mekânlarda çalışmış, romanla ilgili hiçbir bilgiyi paylaşmalarına izin verilmemişti. Bu da bence ilgi ve merak uyandırmak için iyi bir yöntem oldu.
Türrkiye'deki kitapların arka yüzünde yer alan Ayasofya silueti, diğer ülkelerde yok... Yunanistan'ın Samos Adası'nın Kokari Plajında İngiliz bir turist yanımıza gelip "okuduğunuz kitap "İnferno" mu? arka kapak değişik de merak ettim" dedi...




Bu kez kahramanımız simgebilim profesörü Robert Langdon, Floransa ve Venedik sokaklarında Dante'nin ünlü eseri "Cehennem" eşliğinde, sanat eserleri ve tarihi mekanlar arasında ölüm kalım savaşı veriyor. Hafıza kaybıyla birlikte kimin iyi kimin kötü olduğu sonradan anlaşılacak kişilerle beraber dünyayı cehenneme çevirmeye çalışan bir bilim adamını engellemeye çalışıyor. Tabii ki bu kitapta da güzel, genç ve zeki bir bayan kendisine eşlik ediyor. Romanın kilit kısmı İstanbul'da çözülürken Kapalı çarşı, Yere Batan Sarnıcı ve Ayasofya ile ilgili bölümlerin kültürel turizm için aracı olmasını gönülden diliyorum. 
-Hep söylerim sevgili Woody Allen'a, Paris, Barcelona, NerYork ve Roma'dan sonra İstanbul'da geçen bir film ısmarlansa gelen turistn haddi hesabı olmaz-



Bu arada Dan Brown, İstanbul ile ilgili birkaç hata yapmış bence... Ayasofya ile ilgili anlayamadığım şöyle bir şeyden bahsediyor:
Ayasafya'yı bitirince imparator Justinianos "seni geçtim Süleyman" der (s:483) bu Süleyman kimdir? bunu twitterda Altın Kitaplar'a da sordum bir cevap gelmedi.
Bir de Venedik'in Türkler'in işgali altına girdiğinden bahsediyor. Benim bildiğim, Venedik ve Osmanlı Devleti her zaman ticari anlaşmalar yapmışlar ve böyle bir egemenlik söz konusu değil...
Neyse bunları bir kenara koyarsak, tarihi, mimari ve sanatsal bilgiler dışında, anlaşılması zor bir Dan Brown kitabıyla karşı karşıyayız. Hele sonunu hiç anlamadım:( Gerçek bir Dan Brown takipçisiyseniz okuyun derim ancak yazara yabancıysanız, üzülerek söylüyorum ki sadece vakit kaybı...



Inferno



2 yorum:

  1. Kral Süleyman MÖ 10.yy'da yaşadığı düşünülen 'dünyanın en zengin insanı' olarak bilinen Süleyman olabilir mi?

    YanıtlaSil
  2. Olabilir, aslında tarihte böyle bir söylem var ama inanın eşimle sürekli kafa patlatıyoruz, hala bir sonuca varamadık. vbu arada twitterda aynı soruyu Altın Kitaplara'a da sordum, ancak bir yanıt alamadım:)

    YanıtlaSil