2 Ekim 2014

Boş Koltuk – J.K.Rowling



Yedi adet kitaptan oluşan Harry Potter serisi ile tanıdığımız ve sevdiğimiz J.K.Rowling’den bu kez büyükler için yazılmış bir kasaba hikayesi. Kitabın arka kapağında da yazdığı gibi “KÜÇÜK BİR KASABA HAKKINDA BÜYÜK BİR ROMAN”…
Pagford kasabası, komşu Yarvil şehri ile arasında kalan ve kendisine bağlanan gecekondu semti Fields yerleşkesinden oldukça rahatsızdır. Fields’ın içinden yetişen, belediye meclis üyesi Barry Fairbrother’ın beyin anevrizmasından ani ölümüyle boş kalan koltuğu, karşıt görüşlü üyeler için hedef haline gelir. Fields karşıtları, bu yerleşkeyi Yarvil’e iade etmek ve aynı zamanda uyuşturucu bağımlıları için kurulmuş rehabilitasyon merkezini kapatmak için kıyasıya mücadele verirler.
Bu konu çerçevesinde, küçük bir kasabada yaşayan ailelerin yaşamlarına, psikolojik ve sosyolojik rahatsızlıklarına, anne-baba-çocuk ilişkilerine, kariyer savaşlarına, aşk ilişkilerine, gizli aşklara, kavgalara, hırsızlıklara, tahammülsüzlüklere, uyuşturucu bağımlılıklarına, batağa batma ve bataktan çıkma çabalarına, kıskançlıklara, ırkçılığa, dışlanmışlığa, ölümlere tanık oluruz. Yakında HBO ve BBC tarafından dizisinin çekileceğini öğrendiğim Boş Koltuk, bence “Desperate Housewives” dizisine rahatlıkla rakip olabilir.


J.K.Rowling, bu kez Harry Potter’ın büyüsünü benim üzerime yaptı diyebilirim. Tam 591 sayfa boyunca soluksuz okudum. Oldukça sürükleyici ve merak uyandırıcı bir hikaye … Başlarda, diğer kitapların çevirmeni Sevin Okyay’ı aramadım desem yalan olur; ama kısa süre sonra Dost Körpe’ye haksızlık yaptığımın farkına vardım… İnternette kitapla ilgili bir dolu olumsuz yorum var. Ben de kitabı 5 TL’lik kitaplar standından aldım. Bunun sebebi, sanıyorum, yazarın Harry Potter’larla başladığı muhteşem kariyerinden sonra, normal bir roman yazmasını okurun hazmedememesi. Rowling bu konuya da kendince bir çözüm bulmuş ve son romanı “Guguk Kuşu” nu Robert Galbraith takma adıyla yazmış. Ben oldukça beğendim; bana sorarsanız okuyun ve bol bol tavsiye edip okutun derim. 


The Casual Vacancy


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder