21 Ocak 2020

Sinemada Ağlarken -John Monderino


Hayatımda bir kez sinemaya yalnız gittim ve hayatımda bir kez doya doya, hiç utanmadan ağladım... Film, 1989 yılında, Tunç Başar'ın yönettiği ve Feride Çiçekoğlu'nun aynı adlı kitabından sinemaya aktarılan "Uçurtmayı Vurmasınlar" idi... Sinemaya resmen tutkunum ve pek çok filmin de benim hayatımı derinden etkilediği yadsınamaz...

"Sinemada Ağlarken" isimli bir kitap yazmak ve hayat hikayeni seyrettiğin filmler aracılığıyla okura aktarmak gerçekten oldukça zekice ve entellektüel bir kurgu. Kitabın yazari John Manderino, 20 yıldır lise öğrencilerine yazı dersleri veriyor ve başka yazarlara koçluk ve kurgu hizmeti sunuyor. Yazarın beş romanı ve iki öykü kitabı daha var. Sinemada Ağlarken, 2011 yılında sahneye de konulmuş.

John Manderino'nun kitabında neler mi yok... Arka planda, Hitchcock, Scorsese, John Wayne, Debbie Reynolds, Batı Yakası'nın Hikayesi, Fargo, Kuşlar, Hamlet, Aşk Mevsimi, Şeytan, Rüzgar Gibi Geçti, Taksi Şoförü,... Ve ön planda John; küçüklüğü, ergenliği, büyüme sancıları, bugünü ve onu ağlatacak kadar etkileyen filmler...

Eğer bir beyaz perde aşığı iseniz bu kitabı sakın kaçırmayın derim.


Crying at Movies






1 yorum:

  1. Uçurtmayı Vurmasınlar'a ben de deli gibi ağlamıştım...
    Bu kitabı da ilk defa duyuyorum... Almalıyım ben bu kitabı...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil