13 Eylül 2012

Benim Çılgın Ailem - Elizabeth Kelly



Bu yazın tüm kitap dükkanlarında bestseller olan "Benim Çılgın Ailem" kitabını okumasam ayıp olurdu... "Bestseller" konusunda her zaman hayal kırıklığına uğrarım. Yine öyle oldu... Kitap son derece manasız cümlelerle başladı ve ben ilk iki bölümün sonunda bir kenara atmamak için kendimi zor tuttum... 


Annesi ve babası tarafından köpek isimleri verilen Collie ve Bingo, birbirine zıt iki kardeştir. Bingo annesi tarafından çok sevilir ve her zaman kayırılırken Collie, nefret edilen çocuk konumundadır. Bu duruma tek sebep kız yerine erkek olmasıdır. Alkolik baba ve amca ise sadece olayları karıştırıp sızmayı bilirler. Roman, Collie'nin ağzından anlatılır. İncir çekirdeğini doldurmayan olaylarla kitabın yarısına gelince birden şok edici bir gelişme olur: Bir kaza sonucu Bingo, hayatını kaybeder, bu konuda suçlanan ve kendini suçlayan, kardeşini kurtarmak için ölüme atlamayan Collie olur. Annesi de Bonnie'nin ardından kalp krizi geçirerek ölür. Bundan sonra Collie'nin zengin dedesiyle ve alkolik aile bireyleriyle ilişkisi, kendini bulmak için misyoner olarak El Salvador'a gidişi, orada ölümden kendini zor kurtarışı, ülkesine dönünce okuyup doktor olması ve yine kazayla bir çocuğu ölümüne sebep olması gibi olaylar anlatılır ve hayat devam ederken kitap birden biter...

Kitapla ilgili her şeyi yazdım ki okumaya yeltenmeyin. Yazar biraz Gabriel Garcia Marquez'in etkisinde kalmış galiba, onun kitaplarında bu kadar birbiriyle ilintisiz aile ilişkileri, olağanüstü hikayeler bulursunuz ama edebiyatın da en iyisini okursunuz. Bir ilk kitap olarak yazar Elizabeth Kelly'e "olmamış" diyorum... Vakit kaybı...


Apologize, Apologize!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder