29 Mayıs 2012

Julie&Julia, Julie Powell


İç içe geçmiş iki gerçek hikaye... Julie Powell 30'lu yaşlarının başında, bir devlet kuruluşunda memur olarak çalışan, evli, hayatı sorgulamaya başlayan bir kadın... Julia Child, 35-40'lı yaşlarında, eşinin işi dolayısıyla Fransa'da yaşayan, ev kadını olmak yerine Cordon Bleu'yu bitirip Amerikalılar için Fransız yemekleri tariflerini kitap haline getiren bir kadın... 

Her iki kadının da kendilerini seven ve sonuna kadar yardımcı olan kocaları var. Julie Powell, hayatının anlamını, Julia Child'ın yıllarca önce yazıp yayımladığı "Mastering the Art of French Cooking" kitabındaki yemekleri deneyip blogunda yazarak bulur... Bazen tarifleri denerken başarısızlığa uğrayıp ümidini kaybedip saçını başını yolsa da, günden güne çoğalan takipçileri ve eşi ona güç verir.  365 günün sonunda tüm tarifler -524 adet - denemiş ve sıra blog yazılarını kitap yapmaya gelmiştir.

Baş rollerini Meryl Streep ve Amy Adams'ın oynadığı filmi iki sene önce izlemiş ve umduğumdan vasat bulmuştum. Meryl Streep'in Julia Child rolüyle Oscar adayı olmasının ise sadece bir ritüel olduğunu düşünmüştüm. Geçtiğimiz günlerde aynı isimli kitabı okudum.Amerikan  Bestseller listesine giren kitap, son derece anlaşılması zor ve okuyucuyu çok yoruyor. Eğer zamanında filmini izlememiş olsaydım nadir görülen "yarım bıraktığım kitaplar" rafında yerini alacaktı. Sonuna kadar sabrettim ve bitirdim; bitirdiğim gibi de hemen filmi yeniden seyrettim. Bu sefer filmden çok keyif aldım, bu kadar manasız bir kitabı bu kadar hoş bir film haline getiren, filmin yönetmen ve senaristi Nora Ephron oldukça başarılı bir iş çıkarmış. Kaba saba, yüreği iyilik dolu, ruhunda fırtınalar kopsa da gülümsemesini bilen, kahkahaları ile her şeyin üstesinden gelen Julia Child'ı çok mükemmel bir biçimde canlandıran Meryl Streep - alıştığımız buzlar kraliçesi rolleri dışında bir karakterle -  kesinlikle Oscar'ı hak etmiş.




Benim tavsiyem kesinlikle kitabı okumaya yeltenmeyin ama filmi mutlaka iki kere üst üste seyredin... Çok keyif alıp hemen mutfağa koşup yemek yapmak isteyeceksiniz...



Julie and Julia : 365 Days, 524 Recipes, 1 Tiny Apartment Kitchen: How One Girl Risked Her Marriage, Her Job, and Her Sanity to Master the Art of Living




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder