1 Temmuz 2020

Kırdığımız Oyuncaklar - Sunay Akın


Yaşamımızın bir döneminde ne bir sevgili, ne bol maaşlı bir iş, ne de cennet bizim olsun istiyorduk. Tek beklentimiz, vitrinde gördüğümüz bir oyuncağı ellerimizin arasına almaktı.

Sunay Akın, şair, yazar, gazeteci, araştırmacı, tiyatro oyuncusu. Ve aynı zamanda da İstanbul Oyuncak Müzesi'nin kurucusu... Yazdığı "Kırdığımız Oyuncaklar" kitabı ile, daha önceki kitaplarında olduğu gibi okuru, öğrenmeye, araştırmaya, yeni ufuklara yönlendiriyor. Hiç durmadan konuşan insana tahammülüm yok. Bu sebeple kendisini dinlemeyi değil, kitaplarını okumayı tercih ediyorum. Zaten Akın, kitaplarını da konuşma dilinde yazıyor ancak -es vermesi sizin elinizde:)

Bu kitapta 40 farklı hikaye var. Ana fikir ise ne kadar ünlü, ne kadar zalim olursanız olun bir dönem siz de çocuktunuz. Her hikaye ile farklı bir zamana, farklı bir olayın iç yüzüne gidiyorsunuz ancak özünde hep oyuncaklar var... Bana da dünyayı tanımama yardım eden, Şebnem ordum, ahşap  ev setim, tırtıllı ve geçmeli hayal dünyası oyuncaklarım ve olmazsa olmaz taş bebeklerim... Hiçbiri mi yok, başörtüsünden kundak yapılmış örtü bebeğim, şimşirlerden yontularak yapılan ok-yayım ve topum... Şu anda dünyanın neresindeyseniz, çöp mü oldunuz yoksa halen unutulmuş bir çantada mısınız bilmiyorum ancak sizi hep hatırlıyorum...

Sunay Akın'a oyuncaklara verdiği değer için sonsuz teşekkürler...






1 yorum: