2 Temmuz 2020

Tirza - Armon Grunberg



"Grunberg'in Tirza adlı romanını okuduğumda müthiş bir heyecan ve coşku hissettim. (...) Arnon Grunberg'in zihnindeki meseleyle karşılaşmam son derece sarsıcı oldu benim için. Tirza 21. yüzyılın ilk klasiği."

Ayfer Tunç böyle dediyse bu roman okunur dedim. 

Sıradan bir Hollandalı aile... Jörgen Hofmeester bir editör. Yaşlanmaktan korkan karısı üç sene önce genç sevgilisi ile kaçıyor ve kızlarının doğum gününde hiçbir şey olmamış gibi eve dönüyor. Jörgen'in karısı ve iki kızı ile hastalıklı ilişkileri vardır. Büyük kızı İbi, Fransa'ya kaçıp yerleşir, üzerine çok düştüğü küçük kızı Tirza da doğulu erkek arkadaşı ile Afrika'ya gider. Bu dönemde işsiz de olan Jörgen, cinnetin sınırlarında dolaşır. 11 Eylül saldırısı sebebiyle düşen fon değerlerinde kaybettiği paralarının müsebbihini doğu kökenli insanlar olarak görür. 

Tirza'nın gidişinden aylar sonra hiç haber gelmemesi üzerine Jörgen, kızını aramak için Afrika'ya gider. Burada kendisine 9 yaşlarında bir seks işçisi kız eşlik eder. Aslında aradığı kızı değil, kendi kaybolan hayatıdır. 

Son sayfasına kadar gerilimin ve duyguların çok güzel işlediği, harika bir kurgusu olan kitabın sonu oldukça çarpıcı... Ben çok sevdim. Kesinlikle tavsiye ederim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder